آمادگی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نیروی امدادگر آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) در دهه پایانی صفر پلیس مشهد به دنبال جنایتکاران روستای زاک خبر خوش وزیر بهداشت برای پرستاران: بخش اول جبران مطالبات پرستاری پرداخت شد وزیر علوم به دیدار استاد شفیعی کدکنی رفت تاخیر در اجرای احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز ابلاغ نشده‌است (۶ شهریور ۱۴۰۳) ویروس خطرناک ناشی از نیش پشه در ماساچوستِ آمریکا؛ پارک‌های عمومی تعطیل شد تاثیرات تلویزیون بر کودکان را جدی بگیرید بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها به نقطه بحرانی رسیده است ۱۸۶ مرکز خدمات جامع سلامت مجری برنامه پزشک خانواده روستایی است مشهد، نیازمند توجه درمانی بیشتر مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: برای آلودگی بیماران دیالیزی به دنبال راه درمان هستیم ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی شگرد تکراری مجرمان در مشهد | دستگیری چند متهم دله دزد و یک کلاهبردار آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ در مشهد و خراسان‌رضوی بهسازی بیش از ۶۸۱ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی تردد ۲۱ هزار زائر افغانستانی از مرز دوغارون به سمت مرز‌های خروجی کشور بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی «ولایت» مشهد آماده اجرای مأموریت ویژه دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ است جریمه مسافرکشی با خودروی شخصی چقدر است؟ آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ سهم سلامت از تولید ناخالص نیازمند نگاه ویژه دولت | افزایش چک‌های برگشتی داروخانه‌ها یک کشته و سه مصدوم در تصادف جاده قوچان - سبزوار امنیت کودکان در اماکن عمومی و نکاتی که والدین باید بدانند
سرخط خبرها

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۴۷۴۷۰
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان‌رضوی گفت: در دهه پایانی ماه صفر، بر همکاری مشترک در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت‌محور به عزاداران رضوی تأکید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمود شبستری در نشست با اعضای کمیته سلامت ستاد خدمات‌رسانی دهه پایانی ماه صفر، با تاکید بر اینکه همه ما به خادمی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) افتخار و در مسیر رضایت‌مندی ایشان و خدمت به زائرانشان تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: در روز‌های دهه پایانی ماه صفر باید از ظرفیت تمامی مجموعه‌ها استفاده شود تا بتوان به بهترین شکل ممکن به زائران بارگاه منور رضوی خدمت‌رسانی نمود.

وی با بیان اینکه در این مسیر از ظرفیت آستان قدس رضوی نیز استفاده می‌شود خاطر نشان کرد: طی فراخوانی از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نام نویسی افرادی که تمایل به همکاری برای خدمت رسانی به زائران رضوی را دارند انجام می‌شود تا بتوان به شکل مناسبی از این ظرفیت نیز استفاده کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که تمامی خدمات دهه پایانی ماه صفر به‌ویژه ۳ روز پایانی آن ۲۴ ساعته است، تاکید کرد: در این ایام تمامی خدمات سلامت‌محور بهداشتی، درمانی، دارویی و اورژانس پیش بیمارستانی با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی و بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ارائه می‌شود و این ۳ مجموعه در کنار هم به زائران و مجاوران امام رضا (ع) خدمت می‌کنند، ضمن اینکه از بیمارستان‌ها هم خواسته شده که خدمات درمانی موردنیاز زائران پیاده رضوی را به‌صورت رایگان ارائه دهند.

پیش بینی ارائه بیش از یک میلیون خدمت سلامت‌محور در دهه پایانی ماه صفر

در این نشست دکتر محمدیوسف رحمتی، جانشین کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، گفت: در این ایام تمامی خادمان بهداشتی، درمانی و دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده خدمت‌رسانی به عزاداران رضوی هستند و در این مسیر حمایت و همراهی تمامی مجموعه‌های استانی و شهری را داریم که صمیمانه از تک‌تک این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد متولی خدمات حوزه سلامت در پایتخت معنوی ایران بوده، اما اجرای ماموریت‌های سلامت‌محور در تمامی ایام سال به‌ویژه مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی حمایت دیگر مجموعه‌ها را هم می‌طلبد، خاطرنشان کرد: ما نمونه بارز این همکاری‌ها را در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ دیدیم و این تیم قوی برای ارائه خدمات شایسته در دهه پایانی ماه صفر هم از آمادگی کامل برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی همواره در ماموریت‌های خود درخشیده و امیدواریم که این عملکرد درخشان را در دهه پایانی ماه صفر هم به‌خوبی ببینیم، بیان کرد: تدابیر لازم در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و در تمامی مسیر‌های اصلی و فرعی به‌ویژه خیابان امام رضا (ع) که بالاترین میزان تردد و تشرف را دارد اندیشیده شده است و تمامی این اقدامات با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی و بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی انجام خواهد شد.

دبیر برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به ارائه بیش از ۲ میلیون خدمت سلامت‌محور در ایام منتهی به اربعین حسینی، پیش بینی شده که بر بالغ بر یک میلیون خدمت مرتبط با این حوزه در دهه پایانی ماه صفر و روز‌های منتهی به شهادت ولی نعمتمان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ارائه شود.

بهره‌مندی از ظرفیت بیش ۲۰۰ نیروی درمانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دهه پایانی ماه صفر

در ادامه این نشست دکتر محمد دهقانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه این معاونت از آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی برخوردار است اظهار کرد: در این ایام از ظرفیت بیش از ۲۰۰ نیروی درمانی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بهره‌مند هستیم.

دکتر محمد دهقانی خاطر نشان کرد:علاوه بر آمادگی تمامی مراکز درمانی، خدمات اورژانسی این ایام هم به‌جز پایگاه‌های شهری و جاده‌ای در بیمارستان‌های ثابت و سیار سطح شهر و مسیر‌های منتهی به شهر مشهد ارائه می‌شود.

برنامه‌ریزی ویژه در جهت ارائه خدمات بهداشتی در ۳ حوزه مرزی، شهری و جاده‌ای

در بخش دیگری از این نشست دکتر حمیدرضا قربان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: حوزه بهداشت از آمادگی کامل در تمامی نقاط شهری و جاده‌ای و همچنین مناطق مرزی با توجه به وجود پشه آئدس برخوردار است.

وی تاکید کرد: حوزه سلامت مشهد و استان در تمامی ایام سال به‌ویژه روز‌های منتهی به شهادت امام رضا (ع) که اوج حضور زائران امام مهربانی‌ها را دارد از آمادگی کامل برخودار است.

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی ادامه داد: برای این ایام برنامه‌ریزی ویژه‌ای در جهت ارائه خدمات بهداشتی باکیفت در ۳ حوزه مرزی، شهری و جاده‌ای شده است.

دکتر قربان‌زاده بیان کرد: با توجه به بازگشت زائران پیاده حسینی و حضور زائران پیاده رضوی برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت پذیرفته تا که خدمات بهداشتی با بالاترین میزان کیفیت و رضایت‌مندی همراه باشد.

فعالیت داروخانه‌های روزانه اطراف حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر تا ساعت ۲۴

در ادامه این نشست دکتر علی روحبخش، معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: داروخانه‌های روزانه اطراف حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر تا ساعت ۲۴ فعال است و در کنار آن فعالیت ۲۴ ساعته داروخانه‌های شبانه‌روزی را داریم.

دکتر روحبخش خاطرنشان کرد: در هفته گذشته و در جلسه حوزه مدیریت پدافندغیرعامل با رئیس سازمان غذاودارو بر تامین به‌موقع پرمصرف و دارو‌های موردنیاز تاکید شد تا که با مشکلی در این خصوص مواجه نباشیم.

استفاده از ظرفیت نیرو‌های بهداشتی پایگاه‌های سلامت شهری و جاده‌ای

در ادامه این نشست دکتر فرشید وفا، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: با توجه به آمار سال‌های قبل برنامه‌ریزی ویژه‌تری برای روز‌های منتهی به شهادت امام رضا (ع) در سال جاری داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: امسال در خصوص محل‌های اسکان زائران پیاده حسینی و رضوی اطلاع‌رسانی شده و همین اقدام موثر در جهت اجرای هرچه بهتر ماموریت بازرسان بهداشتی مفید فایده واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه جانمایی پایگاه‌های سلامت شهری و جاده‌ای از مسیر‌های فریمان، چناران، نیشابور، تربت حیدریه، سرخس، کلات و طرقبه شاندیز صورت پذیرفته و در این پایگاه‌ها از ظرفیت نیرو‌های بهداشتی شهر مشهد و شهر‌های تابعه استفاده شده است، گفت: همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر هم که در مسیر زائران پیاده رضوی هستند مورد تاکید قرار گرفته است.

دکتر وفا خاطرنشان کرد: برای اجرای هرچه بهتر خدمات بهداشتی به‌ویژه در مناطق مرزی با توجه شیوع پشه‌های آئدس و سنک از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شده و در اجرای ماموریت‌های بهداشتی از ظرفیت تمامی نیرو‌ها به نحو احسن استفاده شده است.

آمادگی کامل خادمان حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمات‌رسانی ویژه در روز‌های پایانی ماه صفر

همچنین دکتر محمد صادقی، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این نشست، گفت: حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای روز‌های پایانی ماه صفر به‌ویژه ۳ روز آخر این ماه که به شهادت امام رضا (ع) ختم می‌شود از آمادگی کامل برخوردار است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین از ظرفیت نیرو‌های پرستاری در قالب ۵۵ تیم واکنش سریع هم استفاده خواهد شد و این تیم‌ها در محل‌های معین شده استقرار می‌یابند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی به‌موقع را به عزاداران رضوی داشته باشند.

دکتر صادقی تاکید کرد: پرستاران یکی از گروه‌های حاضر در ماموریت‌های ویژه‌ای هستند که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی حضور دارند و یکی از زمان‌های استفاده از ظرفیت این نیرو‌ها ایام دهه پایانی ماه صفر است.

در این جلسه نمایندگان استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، جمعیت هلال احمر استان، جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع)، سپاه امام رضا (ع)، بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات کل دامپزشکی و انتقال خون استان آمادگی مجموعه کاری خود را جهت همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در راستای خدمت‌رسانی سریع و به‌موقع و با بالاترین میزان کیفیت و اثرپذیری اعلام کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->